Extra 20%* reducere la a doua si următoarea piesă mai ieftină la valize.     *Reducerea va fi aplicată automat în coș.

Extra 20% reducere la a doua si
următoarea piesă mai ieftină la valize

WITTCHEN logoWITTCHEN logo
Ai în coș produse de la ultima vizită. Termină-ți cumpărăturile înainte ca acestea să fie toate vândute!
A fost atins pragul pentru livrare gratuită
Mergi la coş
Coş (0)
<!-- rezervat -->
A fost atins pragul pentru livrare gratuită
Coşul tău este gol

Valabil de la 5 aprilie 2023.

TERMENE ȘI CONDIȚII GENERALE

§1 Definiții

  1. Vânzător: WITTCHEN ROMANIA S.R.L., cu sediul în Bucureşti, B-dul Corneliu Coposu nr. 6-8, etaj 6, biroul 3, Sectorul 3, înregistrată în Registrul Comerțului sub nr. J40/6980/2022, Cod unic de înregistrare 45953945, cont bancar RO61BREL0002003736540100.
  2. Cumparator: orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un cont in site/magazinul online si efectueaza o comanda.
  3. Client: orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica care are sau obtine acces la continutul site-ului, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre Vânzător (electronic, telefonic, etc) sau in baza unui acord de utilizare existent intre Vânzător si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui cont.
  4. Consumator: Clientul, persoana fizica cu capacitate de exercitiu deplina (cu varsta de 18 ani sau peste aceasta varsta), care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale;
  5. Utilizator: orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica inregistrata pe site, care, prin finalizarea procesului de creare a contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termene si Conditii Generale.
  6. Adresa pentru reclamații: :
    • WITTCHEN ROMANIA S.R.L.
      Bucureşti, B-dul Corneliu Coposu nr. 6-8, etaj 6, biroul 3, Sectorul
      Tel. : +40 31 229 5950
      Email: info@wittchen.ro
  7. Lista de prețuri pentru livrare: lista disponibilă la adresa https://www.wittchen.ro/costuri-de-livrare, care include tipurile de livrare disponibile și costurile acestora.
  8. Livrare: tipul serviciului de transport împreună cu specificarea transportatorului și costul enumerat în lista de prețuri de livrare aflată la adresa.
  9. Dovada achiziției: un document fiscal, de exemplu, o factură, o confirmare de plată, o chitanță, emise în conformitate cu legea contabilității și alte legi aplicabile, confirmarea plății cu cardul, un extras de cont.
  10. Fișa produsului: o subpagină a magazinului online care conține informații despre un produs.
  11. Coș: lista de produse compusă din produsele oferite în magazin, pe baza alegerilor Cumpărătorului.
  12. Locul predării mărfii: adresa indicată în comandă de către Cumpărător.
  13. Momentul predării mărfii: momentul în care Cumpărătorul sau un terț indicat de acesta pentru ridicare intră în posesia mărfii.
  14. Plată: modalitatea de plată pentru obiectul contractului și livrare la adresa indicată.
  15. Drepturile consumatorilor: drepturile consumatorilor din OG 21/1992, Legea 193/2000, OUG 34/2014, OUG 140/2021, precum și în toate celelalte norme civile aplicabile.
  16. Produs: cantitatea minimă și indivizibilă de marfă care poate face obiectul comenzii și care este afișată în magazinul Vânzătorului ca unitate de măsură la determinarea prețului acesteia (preț/unitate).
  17. Obiectul contractului: produsele și livrarea care fac obiectul contractului.
  18. Magazin: site-ul web disponibil la adresa https://www.wittchen.ro/, prin care Cumpărătorul poate plasa o comandă. Prezentarea produselor din magazinului online nu constituie o ofertă în înțelesul art. 1188 din Codul civil.
  19. Sistem: un set de dispozitive IT și software care cooperează și care asigură procesarea și stocarea, precum și trimiterea și primirea datelor prin rețele de telecomunicații folosind un dispozitiv terminal adecvat pentru un anumit tip de rețea, denumit în mod obișnuit Internet.
  20. Termenul de realizare: numărul de ore sau zile lucrătoare specificat pe fișa produsului.
  21. Contract: orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezența fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul;.
  22. Defect: atât un defect fizic, cât și un viciu al produsului.
  23. Defect fizic - neconformitatea produsului vândut în baza contractului, în special dacă produsul:
    • nu are proprietățile pe care ar trebui să le aibă, în ceea ce privește scopul specificat în contract sau care rezultă din împrejurări sau destinație;
    • nu are proprietățile despre care Vânzătorul l-a asigurat si informat pe Consumator;
    • nu este potrivit pentru scopul despre care Consumatorul l-a informat pe Vânzător la încheierea contractului, iar Vânzătorul nu a făcut nicio observație cu privire la scopul utilizaerii;
    • a fost livrat Consumatorului în stare incompletă;
    • în cazul montării necorespunzătoare și punerii în funcțiune, dacă aceste servicii au fost efectuate de către Vânzător sau de o persoană terță pentru care Vânzătorul este responsabil sau de către Consumator care a urmat instrucțiunile primite de la Vânzător;
    • nu deține proprietățile comunicate de producător sau de reprezentantul acestuia sau de persoana care introduce articolul pe piață în cadrul propriei activități comerciale și de persoana care, prin plasarea numelui, mărcii sau a altui semn distinctiv pe articolul vândut, se prezintă drept producător, cu excepția cazului în care Vânzătorul nu a știut aceste informații sau, judecând în mod rezonabil, nu ar fi putut să știe sau nu ar fi putut să influențeze decizia Consumatorului de a încheia contractul sau dacă conținutul acestora a fost corectat anterior încheierii contractului.
  24. Viciu: o situație în care produsul vândut este proprietatea unei terțe persoane sau este grevat de dreptul unui terț, precum și dacă restricția în utilizarea sau dispunerea asupra produsului rezultă dintr-o decizie sau hotărâre a unei autorități competente.
  25. Comandă: declarația de voință a Cumpărătorului făcută prin intermediul magazinului, care precizează clar tipul și cantitatea de produse; tipul de livrare; modalitatea de plată; locul de livrare al produsului, datele Cumpărătorului și care vizează direct încheierea contractului dintre Cumpărător și Vânzător.

§2 Condiţii generale

  1. Contractul este încheiat în conformitate cu legislația aplicabilă de la sediul Vânzătorului și în conformitate cu prezentele Termene si Conditii.
  2. Magazinul își desfășoară activitatea de vânzare pe teritoriul României și în străinătate.
  3. Vânzătorul este obligat și se angajează să furnizeze servicii și să livreze articole lipsite de Defecte.
  4. Toate prețurile prezentate de vânzător sunt exprimate în moneda românească și sunt prețuri care includ TVA. Prețurile produselor nu includ costul de livrare, care este specificat în lista de prețuri de livrare disponibilă la adresa https://www.wittchen.ro/costuri-de-livrare sau în fișa produslui.
  5. Vânzătorul este răspunzător față de Client, în temeiul garanției, dacă se constată un defect fizic în termen de doi ani de la data livrării produsului către Client.
  6. Confirmarea, dezvăluirea, înregistrarea, protejarea tuturor prevederilor relevante ale contractului în vederea obținerii accesului la aceste informații în viitor are loc sub următoarele forme:
    • confirmarea comenzii prin trimiterea la adresa de e-mail indicată a următoarelor: comanda, informații privind dreptul de retragere din contract, prezentul regulament în varianta .pdf, un model de formular de retragere în varianta .pdf, link-uri pentru descărcarea pe cont propriu a condițiilor generale si a modelului de retragere din contract;
    • atașarea dovezii de cumpărare a produsului, în baza comenzii, realizată și trimisă la locul indicat de trimitere.
  7. Vânzătorul nu percepe nicio taxă pentru comunicarea cu Cumpărătorul prin mijloace de comunicare la distanță.
  8. Vânzătorul pune la dispoziția Cumpărătorului un magazin online care funcționează corect în următoarele browsere: IE versiunea 7 sau mai nouă, FireFox versiunea 3 sau mai nouă, Opera versiunea 9 sau mai nouă, Chrome versiunea 10 sau mai nouă, Safari cu cele mai recente versiuni de JAVA și FLASH instalate, pe ecrane cu rezoluție orizontală de peste 1024 px. Utilizarea altor programe software, care influențează funcționarea și funcționalitatea browser-elor: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari, pot influența afișarea corespunzatoare a site-ului, prin urmare, pentru a avea o funcționare deplină a magazinului https://www.wittchen.ro/ trebuie să le dezactivați pe toate.
  9. Cumpărătorul poate utiliza opțiunea de reamintire a datelor de logare de către magazin pentru a facilita procesul de plasare a unei alte comenzi. În acest scop, Cumpărătorul ar trebui să furnizeze datele de conectare și parola necesare pentru a-și accesa contul. Numele de utilizator și parola sunt un șir de caractere stabilite de Cumpărător, care este obligat să le păstreze secrete și să le protejeze împotriva accesului neautorizat al terților. Cumpărătorul are posibilitatea de a vizualiza, corecta, actualiza datele și șterge contul din magazin în orice moment.

§3 Încheierea contractului și realizarea

  1. Comenzile pot fi plasate 24 de ore pe zi.
  2. Pentru a plasa o comandă, Cumpărătorul trebuie să efectueze cel puțin următoarele acțiuni, dintre care unele pot fi repetate de mai multe ori:
    • să adauge în coș un produs;
    • să selecteze modul de livrare;
    • să selecteze modul de plată;
    • să selecteze locul livrarii produsului;
    • să plaseze o comandă în magazin folosind butonul „Cumpăr și plătesc”.
  3. Încheierea contractului cu Consumatorul are loc în momentul plasării comenzii.
  4. Executarea comenzii Consumatorului cu plata ramburs are loc imediat, iar comanda cu plata prin transfer bancar sau prin sistemul de plată electronică va avea loc după ce plata Consumatorului va fi înregistrată în contul Vânzătorului.
  5. Încheierea contractului cu Clientul are loc în momentul primirii comenzii de către Vânzător, despre care Vânzătorul informează Clientul în termen de 48 de ore de la plasarea comenzii.
  6. Realizarea comenzii Clientului cu plata ramburs are loc imediat după încheierea contractului, iar comanda cu plata prin transfer bancar sau prin sistemul de plată electronică, după încheierea contractului și înregistrarea plății Clientului în contul Vânzătorului.
  7. Realizarea comenzii Clientului poate depinde de efectuarea plății integrale sau parțiale pentru comandă sau de obținerea unei limite de credit comercial într-o valoare egală cel puțin cu valoarea comenzii sau a consimțământului Vânzătorului de a trimite comanda cu plata ramburs (plătibilă la livrare).
  8. Trimiterea obiectului contractului are loc în termenul specificat pe fișa produsului, iar pentru comenzile formate din mai multe produse, termenul cel mai îndepărtat specificat în fișa produsului. Curgerea termenului începe în momentul realizării contractului.
  9. Obiectul contractului achiziționat, împreună cu documentul de vânzare, se transmit prin intermediul modului de livrare selectat de Cumpărător la locul de livrare al produselor indicat de Cumpărător în comandă, împreună cu anexele atașate la care se face referire la §2 pct. 6b.
  10. Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta o terta parte pentru Servicii ce tin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru toate obligatiile contractuale.

§4 Dreptul de retragere din contract

  1. Consumatorul are dreptul, în temeiul art. 6 și 9 din OUG 34/2014, de a se retrage dintr-un contract încheiat la distanță, fără a indica un motiv și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor specificate la art. 14 din OUG 34/2014.
  2. Termenul limită de retragere dintr-un contract încheiat la distanță este de 14 de zile de la data livrării articolului, iar pentru respectarea acestui termen este suficient să trimiteți o declarație înainte de expirarea acestuia.
  3. Declarația de retragere din contract poate fi depusă de către Consumator pe formularul al cărui model este atașat ca Anexa B din OUG 34/2014, pe formularul disponibil la adresa https://www.wittchen.ro/ro-RO/returnare-noua sau în orice altă formă scrisă conformă cu legislația privind drepturile Consumatorului.
  4. Vânzătorul va confirma imediat Consumatorului prin e-mail (cel furnizat la încheierea contractului și altul, dacă a fost furnizat în declarația depusă) primirea declarației de retragere din contract.
  5. În cazul retragerii din contract, contractul este considerat încetat.
  6. Consumatorul are obligația să returneze articolul Vânzătorului fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la data la care s-a retras din contract. Pentru a respecta termenul limită, este suficient să returnați articolele înainte de expirarea termenului.
  7. Consumatorul va returna produsele care fac obiectul contractului din care s-a retras pe https://www.wittchen.ro/informatii-retur cheltuiala sa, conform politicii de retur disponibila la adresa.
  8. Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
  9. Vânzătorul va returna Consumatorului fără întârziere, în cel mult 14 zile de la data primirii declarației de retragere din contract depusă de Consumator, toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare a bunurilor, iar dacă Consumatorul a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de Vânzător, Vânzătorul nu va rambursa Consumatorului costurile suplimentare în conformitate cu art. 13 din OUG 34/2014. Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător.
  10. Vânzătorul va rambursa plata efectuată folosind aceeași metodă de plată ca cea folosită de Consumator, cu excepția cazului în care Consumatorul a fost de acord în mod expres cu o altă metodă de plată, care nu implică niciun cost pentru el.
  11. Vânzătorul poate reține rambursarea plății primite de la Consumator până când articolul va fi returnat sau până când Consumatorul va oferi dovada returnării acestuia, în funcție de evenimentul care va avea loc primul.
  12. Consumatorul, în conformitate cu art. 16 din OUG 34/2014, nu are dreptul de a se retrage din următoarele contracte:
    1. furnizarea de bunuri sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
    2. furnizarea de bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
    3. furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
    4. furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
    5. furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.

§5 Garanţia

  1. Vânzătorul este răspunzător față de Consumator în condițiile art. 1707 și următoarele din Codul civil pentru vicii și buna funcționare a produsului (garanție pentru buna funcţionare).
  2. În cazul unui contract cu un Consumator, dacă s-a constatat un defect fizic în termen de un an de la data livrării articolului, se presupune că acesta a existat în momentul trecerii riscului asupra Consumatorului.
  3. Consumatorul, în cazul în care produsul vândut are un defect, poate:
    • să depună o cerere de solicitare a reducerii prețului;
    • să depună o declarație de retragere din contract;
    cu excepția cazului în care Vânzătorul, imediat și fără inconveniente nejustificate pentru Consumator, va înlocui produsul defect cu unul fără defecte sau va înlătura defectul.
  4. Consumatorul poate, în loc de înlăturarea defectului propusă de Vânzător, să ceară ca produsul să fie înlocuit cu unul lipsit de defecte sau, în loc de înlocuirea produsului, să ceară înlăturarea defectului, cu excepția cazului în care este imposibil ca produsul să fie adus la starea de conformitate în modul ales de Consumator sau ar necesita costuri excesive în comparație cu metoda propusă de Vânzător, cu mențiunea că la evaluarea costurilor excesive se ia în considerare, valoarea produsului fără defecte, tipul și semnificația defectului constatat, precum și inconvenientele la care ar fi expus Consumatorul în cazul unui alt mod de înlăturare a defectului.
  5. Consumatorul, în cazul în care articolul vândut prezintă un defect, poate, de asemenea:
    • să solicite ca articolul să fie înlocuit cu unul care nu prezintă defecte;
    • să solicite ca defectul să fie înlăturat.
  6. Vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul defect cu un produs lipsit de defecte sau să înlăture defectul fără costuri, fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator și într-un timp rezonabil, care nu poate depăşi 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat de către consumator cu privire la neconformitate şi care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura şi complexitatea bunurilor, natura şi gravitatea neconformităţii şi efortul necesar pentru finalizarea reparaţiei sau înlocuirii.
  7. Vânzătorul poate refuza să satisfacă cererea Clientului dacă aducerea produselor defecte la o stare conformă este imposibilă în modul ales de Client sau ar necesita costuri excesive pentru Vânzător.
  8. Consumatorul care își exercită drepturile în temeiul garanției este obligat să livreze articolul defect pe cheltuiala Vânzătorului la adresa unde se transmit reclamațiile în conformitate cu procedura de reclamație disponibilă la adresa: https://wittchen.ro/ro-RO/reclamatie-noua, iar dacă din cauza tipului produsului livrarea acestuia de către Consumator ar fi excesiv de dificilă, Consumatorul este obligat să pună produsul la dispoziția Vânzătorului în locul în care se află produsul. În cazul neîndeplinirii obligației de către Vânzător, Consumatorul are dreptul de a returna bunurile pe cheltuiala și riscul Vânzătorului.
  9. Costurile de înlocuire sau reparație sunt suportate de Vânzător.
  10. Vânzătorul este obligat să accepte produsul defect de la Consumator, iar Cumpărătorul are obligația trimiterii acestuia anterior înlocuirii, în cazul înlocuirii produsului cu unul fără defecte sau în cazul retragerii din contract.
  11. Vânzătorul, în termen de paisprezece zile, va răspunde la:
    • solicitarea de reducere a prețului;
    • solicitarea de retragere din contract;
    • solicitarea ca articolul să fie înlocuit cu unul care nu prezintă defecte;
    • solicitarea ca defectul să fie înlăturat
  12. Vânzătorul este răspunzător în temeiul garanției, dacă se constată un defect fizic în termen de doi ani de la data livrării produsului către Client.
  13. În cazul în care data limită de utilizare specificată de către Vânzător sau producător se încheie după doi ani de la data livrării produsului către Consumator, Vânzătorul este responsabil în temeiul garanției pentru defectele fizice ale acestui produs constatate înainte de această dată.

§6 Drepturi de proprietate intelectuala și industrială

  1. Continutul site-ului, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe site, sunt proprietatea exclusiva a WITTCHEN ROMANIA S.R.L., acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare).
  2. Clientului/Cumparatorului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original intentionat de WITTCHEN ROMANIA S.R.L., includerea oricarui continut in afara site-ului, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al WITTCHEN ROMANIA S.R.L. asupra continutului, precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea continutului, decat cu acordul scris expres al WITTCHEN ROMANIA S.R.L.
  3. Clientul/Cumparatorul poate copia, transfera si/sau utiliza continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile prezentului regulament.
  4. Niciun continut transmis catre Client sau Cumparator, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea WITTCHEN ROMANIA S.R.L. si/sau al angajatului/prepusului WITTCHEN ROMANIA S.R.L. care a mijlocit transferul de continut, in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul continut.
  5. Este interzisa orice utilizare a continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin prezentul regulament sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista

§7 Politica de confidențialitate și securitatea datelor cu caracter personal

Politica de Confidențialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care face parte din prezentul Document, poate fi consultata aici.

§8 Independența clauzelor

Dacă orice prevedere a prezentelor conditii este considerată ilegală, invalidă sau inaplicabilă în alt mod în măsura prevăzută de legea oricărei țări în care se aplică aceste prevederi, în acest caz, în conformitate cu legile aplicabile în jurisdicția în care este ilegală, nulă sau inaplicabilă, aceasta este considerată exclusă și nulă, iar restul prevederilor continuă să fie aplicabile și rămân în vigoare și sunt în continuare obligatorii și executorii.

§9 Dispoziţii finale

  1. Niciuna dintre prevederile prezentului regulament nu are scopul de a încălca drepturile Cumpărătorului. Prin crearea si utilizarea Contului, Clientul / Utilizatorul/ Cumparatorul isi asuma raspunderea pentru mentinerea confidentialitatii datelor de Cont (user si parola) si pentru gestionarea accesarii Contului, si, in masura permisa de legislatia in vigoare, este responsabil de activitatea derulata prin intermediul Contului sau.
  2. Versiunea actualizată a regulamentului este întotdeauna disponibilă pentru Cumpărător la adresa https://wittchen.ro/regulament. Pe parcursul executării comenzii și pe toată perioada post-vânzare, Cumpărătorul este obligat să respecte termenele și condițiile acceptate de acesta la plasarea comenzii.
  3. Prezentul document este supus legii romane. In cazul unor eventuale litigii aparute intre Vanzator si Utilizatori / Cumparatori se va incerca intai rezolvarea pe cale amiabila a acestora. Procedura de mai jos reprezenta o dovada a disponibilitatii Vanzatorului de a solutiona rapid, eficient, amiabil, alternativ, extra-judiciar, sesizarile/reclamatiile/litigiile in care este parte, uzitand de toate mecanismele si masurile legale aplicabe in Romania.
  4. Astfel, pentru sesizari sau reclamatii legate de produsul si/sau Serviciul achizitionat, Cumparatorii au la dispozitie oricand posibilitatea transmiterii respectivei reclamatii prin formularul de suport disponibil in cadrul Site-ului. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor sau a sesizarilor de catre Vanzator este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora. In cazul in care Cumparatorii:
    • nu primesc un raspuns la expirarea celor 30 zile de la Vanzator; sau
    • primesc un raspuns peste acest termen de la Vanzator; sau
    • sunt nemultumiti asupra modului in care a fost gestionata sesizarea/reclamatia de catre Vanzator;
    • pot apela la procedurile alternative de solutionare (SAL/SOL) prezentate mai jos si ulterior instantelor de judecata competente.
  5. SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potentiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs si/sau a unui serviciu. Astfel, sesizarile sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalitati alternative de solutionare poate fi realizată atât online, cât si prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil.
  6. In vederea solutionarii alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamatia Cumparatorului poate fi depusa in scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact: adresa: Bucuresti, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la urmatorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2. Pentru si mai multe detalii, Cumparatorii pot accesa link-ul afisat in site in sectiunea ANPC - SAL.
  7. Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Utilizatorul/Cumparatorul are posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, si prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniunea Europeana si un comerciant stabilit in Uniunea Europeana. In acest sens, poate fi accesat link-ul existent in sectiunea Solutionarea Online a Litigiilor.
  8. In cazul in care solutionarea amiabila ori alternativa a sesizarilor/reclamatiilor/litigiilor nu va fi posibila, ori nu se va ajunge la un consens mutual, acestea vor fi solutionate de instantele judecatoresti romane competente din Municipiul Bucuresti.